Chcesz wiedzieć więcej o Seksie?
Informacje Dla Mężczyzn o tym
Jak Być Super Kochankiem
Jak Mieć Długi, Dobry Seks
Dołącz do 40,000+ czytelników.
0

30 października 2013

Stress a seks

Żyjemy w bardzo zabieganych czasach. Coraz więcej obowiązków, gonitwy za karierą, pieniędzmi itd. To wszystko odbija się bardzo niekorzystnie na naszym zdrowiu ze względu na permanentny stres. Niestety stres to także poważny wróg naszego życia seksualnego. Dlaczego? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. W uproszczeniu mówiąc od tego czy będziemy mieć szansę na udany seks decydują trzy […]

seksastress

Żyjemy w bardzo zabieganych czasach. Coraz więcej obowiązków, gonitwy za karierą, pieniędzmi itd. To wszystko odbija się bardzo niekorzystnie na naszym zdrowiu ze względu na permanentny stres. Niestety stres to także poważny wróg naszego życia seksualnego.
Dlaczego?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna.
W uproszczeniu mówiąc od tego czy będziemy mieć szansę na udany seks decydują trzy główne układy naszego organizmu. Są to:
– układ hormonalny,
– układ krwionośny,
– układ nerwowy.

Jak wiadomo stres ma niekorzystny wpływ na cały organizm, a wiec i w/w funkcje również.
Jedna grupa problemów to są tzw. stresy sytuacyjne.

Polegają one głównie na tremie – czyli:
„jak wypadnę przed partnerem lub w przypadku mężczyzn partnerką- (najczęstszy objaw u mężczyzn jest to brak erekcji)” mają na nią wpływ nieudane poprzednie próby z partnerami, czy kłopoty osobiste lub zawodowe.

W czasie takiego typu stresu następują głównie chwilowe zaburzenia w układzie nerwowym i krwionośnym. Podczas stosunku pod wpływem stresu zawodzą tzw. blaszki blokujące odpływ krwi w penisie i wtedy następuję zwiotczenie penisa podczas współżycia.

Czasami z powodu silnego stresu mężczyzna nie może mieć chwilowo erekcji. Powodem może być np. wspomniana wyżej trema, która blokuje napływ krwi do penisa. W pierwszym przypadku należy bezwzględnie skupiać się na przyjemności płynącej z seksu i odrzucić wszelkie inne sprawy na bok. W drugiej sytuacji rozładować stres może pomóc bardziej doświadczona partnerka lub rozluźnienie się partnera poprzez zmiany swojego nastawienia na bardziej wyluzowaną.
Z pewnością trudniejsza jest sytuacja, gdy występuje silny stres z (jakichkolwiek powodów)i trwa on przez dłuższy czas. Wtedy mogą występować różne zmiany organiczne trwale powodujące dysfunkcje seksualne. Silny stres powoduje wytwarzanie wielu szkodliwych substancji w tym głównie kortyzolu.
Może on powodować trwałe uszkodzenie tkanek w tym, żył, tętnic oraz tkanek układu nerwowego. Taka sytuacja powoduje niejednokrotnie trwałą impotencje u mężczyzn czy oziębłość płciową u kobiet. Wiadomo, że oziębłość płciowa powstaje bardzo często na tle tzw. chorób psychosomatycznych.
Aby zapobiegać taki sytuacjom należy koniecznie dbać o relaks, ruch i właściwą dietę. Bardzo pożądane jest, by odciąć się w wolnych chwilach (w miarę możliwości) od spraw stresogennych a w szczególności zawodowych, zorganizować sobie innego rodzaju zajęcia oraz uprawiać sporty, które zapewniają umiarkowane zmęczenie (biegi, tenis, siatkówka, sporty walki itd.)
Wszystko to zapewni sprawniejsza pracę serca i układu krwionośnego, lepsze ukrwienie tkanek oraz skuteczne złagodzenie skutków stresu poprzez tzw. wypocenie stresu. Są wtedy bardzo skutecznie usuwane wszelkie toksyny powstające podczas jego trwania. Pracuje też bardzo intensywnie układa hormonalny (wydziela się dużo testosteronu) co wpływa bardzo korzystnie na zwiększenie libido u obojga płci.
Jeśli chodzi o dietę powinna ona zawierać dużo warzy i owoców (mają dużo witamin i mikroelementów). Znakomicie wspomagają organizm w walce ze stresem. Najważniejsze z nich to witaminy C i E (przeciwutleniacze) magnes, sód oraz cynk. Magnez ma wspaniałe działanie na układ nerwowy, sód na gospodarkę wodną, a cynk na hormony.
Bardzo polecane są ryby, które mają bezcenne kwasy omega 3 i omega 6 oraz wszelkie tłuszcze roślinne. Należy za to bezwzględnie unikać tłuszczy zwierzęcych (ponieważ zatykają żyły), alkoholu, kawy oraz soli i cukru. Powodują one utratę cennych mikroelementów głownie magnezu, co wpływa podatnością na stres.
Poza tym warto zadbać o częste wypady za miasto i ruch na świeżym powietrzu, słuchanie dobrej relaksującej muzyki oraz o odpowiednią dawkę snu. To wszystko wpłynie bardzo korzystnie na redukcję stresu, a w konsekwencji na polepszenie naszego życia seksualnego.

seksastress

Dodaj komentarz