Chcesz wiedzieć więcej o Seksie?
Informacje Dla Mężczyzn o tym
Jak Być Super Kochankiem
Jak Mieć Długi, Dobry Seks
Dołącz do 40,000+ czytelników.
0

9 września 2013

Erekcja – od A do Z

Erekcja czyli inaczej wzwód jest stanem osiągnięcia sztywności członka, która następuje wskutek wypełniania się krwią ciała jamistego prącia. Jest ona niezbędna do odbycia prawidłowego stosunku seksualnego. Pojawia się ona podczas napięcia seksualnego, które może być wywołane poprzez fantazje seksualne, masturbacje, oglądanie filmów erotycznych lub porno, pieszczoty o zabarwieniu erotycznym z partnerką. Na czym dokładnie polega […]

erekcja

Erekcja czyli inaczej wzwód jest stanem osiągnięcia sztywności członka, która następuje wskutek wypełniania się krwią ciała jamistego prącia.
Jest ona niezbędna do odbycia prawidłowego stosunku seksualnego. Pojawia się ona podczas napięcia seksualnego, które może być wywołane poprzez fantazje seksualne, masturbacje, oglądanie filmów erotycznych lub porno, pieszczoty o zabarwieniu erotycznym z partnerką.

Na czym dokładnie polega erekcja albo pisząc inaczej – wzwód ?

Męski układ rozrodczy – przekrój (źródło zdjęcia – wikipedia)

Wzdłuż penisa przebiegają dwie komory, tzw. ciała jamiste (pkt 4). Są one zbudowane ze złożonych systemów zatok występujących w tej części penisa, do których może napływać krew. W momencie pobudzenia płciowego po uwolnieniu się hormonów impulsy nerwowe prowadzą do rozszerzenia naczyń tętniczych w penisie. Ten dość złożony proces, jest związany jest z wydzielaniem tlenku azotu (NO).
To w wyniku wydzielania się tego nieorganicznego związku chemicznego uruchamiane są receptory odpowiedzialne za rozszerzanie się naczyń. W tym czasie dochodzi do ucisku naczyń żylnych odprowadzających krew co zapobiega je cofaniu się oraz zapewnia wypełnienie ciał jamistych przez krew usztywniając prącie (pkt. 3).
Ten cały mechanizm umożliwia mężczyznom odbycie udanego stosunku płciowego.

Niestety jak podają statystyki zaburzenia wzwodu tzw. Impotencja to najpoważniejszy problem w dysfunkcjach seksualnych u mężczyzn. Według danych WHO na świecie żyje 200 mln mężczyzn dotkniętych tym problemem. Zaburzenia wzwodu członka dotyczą średnio 10-13% populacji męskiej.
Naturalnie odsetek przypadków z problemami z erekcją u młodszych mężczyzn jest niski (ok. 2% )by potem wzrastać wraz z wiekiem. Już po 40 roku życia zaburzenia wzwodu wzrastają bardzo znacznie i występują u ok. 40% mężczyzn, wzrastając coraz bardziej z wiekiem.
Badani wykazują, że znacznie wyższy odsetek występowania zaburzeń wzwodu u starszych mężczyzn nie jest powodowany tylko procesem biologicznego starzenia się organizmu. Częściej jego przyczyną są różne schorzenia występującymi w tym okresie życia. Wśród nich prym wiodą takie schorzenia jak cukrzyca, schorzenia serca i okładu krążenia, nadciśnienie, otyłość, choroby nerek, neurologiczne, nieprawidłowości w naczyniach i ciał jamistych prącia itd.
W przypadku młodszych mężczyzn przyczyny tkwią często w psychice. Powodem braku erekcji lub niemożności jej utrzymania są np. stresy w pracy czy życiu osobistym, lęk przed tym jak wypadnie się partnerką, niska samoocena itd.
W naszym kraju na zaburzenia erekcji członka cierpi 2,5 mln mężczyzn, z czego tylko 5% poddaje się leczeniu. Co powoduje, ze tak niski procent Polaków decyduje poddać się leczeniu w dysfunkcji, która decyduje o ich jakości życia seksualnego ? Przyczyn jest wiele. Wstyd przed przyznaniem się do istniejącego problemu przed samym sobą, a nawet przed lekarzem, brak odpowiedniej edukacji seksualnej oraz informacji o sposobach leczenia.

Powstaje więc zasadnicze pytanie.

Czy można uniknąć zaburzeń erekcji ?

Istnieje na to wiele skutecznych sposobów. W związku z tym, że erekcja zasadniczo zależy od układu krążenia oraz neurologi należy szczególnie zadbać o serce i układ krążenia oraz swoją psychikę. Bardzo ważny czynnikiem jest również sposób odżywiania.
Wiadomo, że w procesach aktu seksualnych bardzo istotne znaczenie odgrywają hormony, a szczególnie testosteron. U młodych mężczyzn jest on na ogół na odpowiednim poziomie. Niestety wraz z wiekiem jego naturalna produkcja spada w tempie około 1% na rok, także mężczyźni po 50 roku życia odczuwają jego poważny niedobór.

Skutecznymi sposobami na podniesienie poziomu testosteronu jest odpowiednia ilość mięsa w diecie np. krwiste steki, jajka (szczególnie polecane zjadać przed snem), białko(około 2.2g na 1kg masy ciała)różne tłuszcze roślinne, błonnik na około 35g dziennie itd.

Bardzo ważnym czynnikiem w produkcji testosteronu są mikroelementy w szczególności cynk. Najlepszym jego źródłem są ostrygi oraz pestki dyni. Mężczyźni powinni bezwzględnie odstawić spożywanie soi ponieważ powoduje produkcje estrogenów i zabija ich libido.

Zdecydowanie należy unikać wszystkiego co zapycha żyły i tętnice. Sprzyjają temu zbyt tłuste obfite posiłki, nadmiar tłuszczów zwierzęcych. Z używek bardzo niekorzystny wpływ na prawidłową erekcję mają alkohol, tytoń oraz kawa.
Bardzo ważnym sprawą jest ruch i ćwiczenia gimnastyczne dużych partii ciała czyli pleców i ud. Bardzo intensywne ćwiczenia tych części ciała po granice zmęczenia bardzo szybko i skutecznie podnoszą poziom testosteronu. Intensywne ćwiczenia gimnastyczne lub bieg około 30minut dziennie 3x w tygodniu pobudzą nasze serce i układ krążenia i utrzymają je w dobrej kondycji.
Ważnym elementem jest dbanie o psychikę poprzez odpowiednią dawkę snu, relaksacje, spacery itd. Każdy mężczyzna , który zadba o te elementy, które opisano powyżej utrzyma przez długie lata swoją sprawność seksualną.

Dodaj komentarz